TirsdagsseilaseneTirsdagsseilasene
BjørvikasprintenBjørvikasprinten
KortbaneseilingKortbaneseiling

Regatta

Regatta er seilernes konkurransearena og her møtes alle seilere uansett alder​ til kappseiling. Det arrangeres alt fra ettermiddagsseilaser på hverdager i den lokale seilforening til lange over-natten seilaser som Færdersseilasen​ og Shetland Race​.

Du kan kappseile i alle typer båter og ideelt sett så skal det være seilerne om bord som avgjør om du vinner eller ei. I jolleklassene så er det de like båtene (entype) som konkurrerer mot hverandre, mens i havkappseiling med kjølbåter er det handikap-systemer som gjør at alle skal kunne konkurrere på like vilkår uansett båtstørrelse og type.

Regattaseiling er en veldig fin måte for interesserte å komme seg inn i seilsporten og ikke minst lære seg mer om seiling, båthåndtering, vind og vær og få mulighet til å oppleve naturen på en helt ny måte. Det er mange som seiler stor kjølbåt som ofte mangler mannskap eller som bare er interessert i å bringe flere mennesker inn i sporten.

Tracking på web

Live tracking av båter på foreningens regattaer

Foreningen har investert i trackingutstyr som benyttes på foreningens regattaer. Du kan følge båtene live under regatta her tirsdag og andre strørre regattaer.

Det er også mulig å gå inn i etterkant for å se på hva som skjedde. Alt er gratis tilgjengelig på internett og krever ikke innlogging. Du finner mer informasjon her

Protestskjema

​All regattaseiling er underlagt seilingsbestemmelser som er definert for hver regatta/regattaserie.

For å sikre kvalitet, sikkehet og forutsigbarhet utarbeides det alltid seilingsbestemmelser som igjen gjerne refereres seg til NSF sine Kappseilingsregler. Når reglene brytes er det egne rutiner for hvordan den som har brutt reglene kan fri seg fra straff og hvordan den som mener at noen har forbrutt seg mot skal agere.

Noen regattaer/regattaserier har egne regler for protestbehandling som er beskrevet i regattaens program. Dersom det ikke er beskrevet spesielle bestemmelser skal standard protestskjema benyttes. Skjemaet brukes også av enkelte forsikringsselskaper for å avklare skyld og andsvar.

Du kan laste ned standard protesbehandlingsskjema her

Nyheter

Bli med på seilkurs for voksne i Express våren 2018https://osloseilforening.klubb.nif.no/Seilkurs/seilkursforvoksne/Sider/Hjem.aspxBli med på seilkurs for voksne i Express våren 2018
Da er påmeldingen til foreningens sommerleirer 2018 igang.https://osloseilforening.klubb.nif.no/Sommerleir/Sider/Hjem.aspxDa er påmeldingen til foreningens sommerleirer 2018 igang.
Værstasjon og webkamera på Lille Herbernhttps://embed.metnet.no/?dash=v3yz7xy35iVærstasjon og webkamera på Lille Herbern

Årsmøte i Oslo Seilforeninghttps://osloseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=83Årsmøte i Oslo Seilforening2018-03-07T18:00:00Z2018-03-07T20:00:00ZKNS - Seilsportsenteret Ulabrand, Bygdøy SjøbadÅrsmøte for Oslo Seilforenings medlemmer.

Alle nyheter

Utskifting av landbryggeUtskifting av landbrygge2018-01-10T23:00:00ZNeste uke starter vi arbeidene med å skifte ut bryggen på landsiden.
Ønsker du å bli seildommer eller arrangør?Ønsker du å bli seildommer eller arrangør?2017-12-20T23:00:00ZØnsker du å bli seildommer eller arrangør, eller videreutdanne deg til Dommer/arrangør II eller III? Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg videre. Krets og forbund har flere kurs nå i vinter.
OS i Seilsportsligaen 2018OS i Seilsportsligaen 20182017-12-19T23:00:00ZØnsker du å være med og representere OS i Seilsportsligaen?
Juleavslutning for OS sangkor "Vela Vocalis"Juleavslutning for OS sangkor "Vela Vocalis"2017-12-05T23:00:00ZOS sangkor Vela Vocalis hadde juleavslutning med Bacalao på Røa onsdag 29 nov 2017.
Velkommen til medlemskveld 7/12 kl. 19:00Velkommen til medlemskveld 7/12 kl. 19:002017-11-27T23:00:00Z7. desember er det medlemskveld for Oslo Seilforening i KNS sine lokaler i Huk Aveny 1, A-salen. Både medlemmer i OS og alle andre er hjertelig velkommen. Jon Amtrup fra NSF kommer og holder foredrag om Norskekysten - en eventyrlig reise
Snipp - snapp - snute...Snipp - snapp - snute...2017-11-23T23:00:00ZHei, hei! Nå er vi hjemme igjen og det har vært lit av en tur! Hjemme en måned for tidlig men for et eventyr vi har vært med på!
Emil og Daniel Tildelt Christian Radichs ÆresprisEmil og Daniel Tildelt Christian Radichs Ærespris2017-10-17T22:00:00ZVåre trenere Emil Bauck og Daniel Brandtzæg Andersen ble tildelt Christian Radichs Ærespris under den store Seilerfesten arrangert av NSF etter Mesternes Mester.
Emil og Daniel seiler StillehavetEmil og Daniel seiler Stillehavet2017-09-25T22:00:00ZTo av foreningens ungdommer og trenere, Emil Bauck og Daniel Andersen, har nå dratt avgårde på en seilas i Stillehavet fra Tonga til Bali. Vi vil legge ut bilder og reisebrev her på foreningens side så dere kan følge gutta på turen.
Velkommen til høstfest med premieutdeling fredag 29. septemberVelkommen til høstfest med premieutdeling fredag 29. september2017-09-03T22:00:00ZOgså i år blir det tradisjonell høstfest på kroa på Lille Herbern med premieutdelig, flaggseremoni, kongens skål, korsang, middag og dansemoro !
Bronse til Oslo Seilforening i NM Snipe Master!Bronse til Oslo Seilforening i NM Snipe Master!2017-08-22T22:00:00ZAnne-Line Sundal og Geir Victor Svendsen klart ikke å forsvare fjorårets seier i Snipe Master klasse, men seilte inn til bronse som var helt «innafor»..
Velkommen til NM for IF-båter 25-27/8 - 2017Velkommen til NM for IF-båter 25-27/8 - 20172017-08-16T22:00:00ZVi ønsker velkommen til NM for IF båter hos Oslo Seilforening helgen 25 - 27 august 2017
Seilingens dag 19. august avlystSeilingens dag 19. august avlyst2017-08-13T22:00:00ZSeilingens dag 19/8 er dessverre avlyst.
OS Sekretariat er sommerlukket fra 14/7 til 7/8OS Sekretariat er sommerlukket fra 14/7 til 7/82017-07-12T22:00:00ZSekretariatet er sommerlukket 14/7 - 7/8
Sankthans på Lille HerbernSankthans på Lille Herbern2017-06-21T22:00:00ZVelkommen til Sankthans feiring på Lille Herbern med tenning av bålet kl. 21.00
Velkommen til Øyas dag med klubbmesterskap 17/6-2017Velkommen til Øyas dag med klubbmesterskap 17/6-20172017-06-01T22:00:00ZVi vil med dette ønske alle hjertelig velkommen til øyas dag 2017 Det blir som tidligere år en dag fylt av masse aktiviteter for store og små.