TirsdagsseilaseneTirsdagsseilasene
BjørvikasprintenBjørvikasprinten
KortbaneseilingKortbaneseiling

Regatta

Regatta er seilernes konkurransearena og her møtes alle seilere uansett alder​ til kappseiling. Det arrangeres alt fra ettermiddagsseilaser på hverdager i den lokale seilforening til lange over-natten seilaser som Færdersseilasen​ og Shetland Race​.

Du kan kappseile i alle typer båter og ideelt sett så skal det være seilerne om bord som avgjør om du vinner eller ei. I jolleklassene så er det de like båtene (entype) som konkurrerer mot hverandre, mens i havkappseiling med kjølbåter er det handikap-systemer som gjør at alle skal kunne konkurrere på like vilkår uansett båtstørrelse og type.

Regattaseiling er en veldig fin måte for interesserte å komme seg inn i seilsporten og ikke minst lære seg mer om seiling, båthåndtering, vind og vær og få mulighet til å oppleve naturen på en helt ny måte. Det er mange som seiler stor kjølbåt som ofte mangler mannskap eller som bare er interessert i å bringe flere mennesker inn i sporten.

Protestskjema

​All regattaseiling er underlagt seilingsbestemmelser som er definert for hver regatta/regattaserie.

For å sikre kvalitet, sikkehet og forutsigbarhet utarbeides det alltid seilingsbestemmelser som igjen gjerne refereres seg til NSF sine Kappseilingsregler. Når reglene brytes er det egne rutiner for hvordan den som har brutt reglene kan fri seg fra straff og hvordan den som mener at noen har forbrutt seg mot skal agere.

Noen regattaer/regattaserier har egne regler for protestbehandling som er beskrevet i regattaens program. Dersom det ikke er beskrevet spesielle bestemmelser skal standard protestskjema benyttes. Skjemaet brukes også av enkelte forsikringsselskaper for å avklare skyld og andsvar.

Du kan laste ned standard protesbehandlingsskjema her

Nyheter

Støtt OS ved å registrere deg via denne lenken nå.https://www.norsk-tipping.no/grasrotandelen#search=976736699Støtt OS ved å registrere deg via denne lenken nå.
Bli med på seilkurs for voksne i Express våren 2019https://osloseilforening.klubb.nif.no/Seilkurs/seilkursforvoksne/Sider/Hjem.aspxBli med på seilkurs for voksne i Express våren 2019
Da er påmeldingen til foreningens sommerleirer 2019 igang.https://osloseilforening.klubb.nif.no/Sommerleir/Sider/Hjem.aspxDa er påmeldingen til foreningens sommerleirer 2019 igang.
Værstasjon og webkamera på Lille Herbernhttps://embed.metnet.no/?dash=v3yz7xy35iVærstasjon og webkamera på Lille Herbern

Medlemskveld Ulabrandhttps://osloseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=154Medlemskveld Ulabrand2019-03-27T17:00:00Z2019-03-27T19:00:00ZKNS Seilsportsenter, UlabrandMedlemskveld med knuter - moderne spleis - softsjakler etc sammen med KNS på Ulabrand. Dette er en del av årets "vinterserie" Mer info og påmelding her: https://www.facebook.com/events/323449018242039/?event_time_id=323449031575371
Medlemskveld Ulabrand Riggtrimhttps://osloseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=155Medlemskveld Ulabrand Riggtrim2019-04-02T16:00:00Z2019-04-02T18:00:00ZKNS Seilsportsenter, UlabrandMedlemskveld med riggtrim sammen med KNS på Ulabrand. Dette er en del av årets "vinterserie" Mer info og påmelding her: https://www.facebook.com/events/323449018242039/?event_time_id=323449031575371
Utsett av båter fra vinteropplaghttps://osloseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=157Utsett av båter fra vinteropplag2019-04-27T08:00:00Z2019-04-27T14:00:00ZLille Herbern

Alle nyheter

John Fullman er tildelt OS hederstegn 2019John Fullman er tildelt OS hederstegn 20192019-03-13T23:00:00ZJohn Fullman ble tildelt OS hederstegn på foreningens årsmøte 2019
Innkalling til foreningens 133. årsmøte - 13. mars 2019Innkalling til foreningens 133. årsmøte - 13. mars 20192019-02-12T23:00:00ZInnkalling til det 133. ordinære årsmøte i Oslo Seilforening Tid: Onsdag 13. mars kl. 19:00 Sted: KNS nye Seilsportsenter på Ulabrand Adresse: Bygdø Sjøbad, 0287 Oslo (til høyre ved kongsgården)
Bli med på kurs og temakvelder sammen med KNS i vinterBli med på kurs og temakvelder sammen med KNS i vinter2019-01-07T23:00:00ZI vinter kan vi i samarbeid med KNS invitere til en hel rekke kurs og temakvelder.
GOD JUL !GOD JUL !2018-12-20T23:00:00ZGod jul og godt nytt år!
I dag er det Dags dag!I dag er det Dags dag!2018-12-13T23:00:00ZVi gratulerer Oslo Seilforenings styreformann Dag Andersen med 50 års dagen i dag 14/12-2018
Nå får du 20% rabatt på Flügger maling og utstyr som medlem i Oslo SeilforeningNå får du 20% rabatt på Flügger maling og utstyr som medlem i Oslo Seilforening2018-11-05T23:00:00ZOslo Seilforening har nå blitt med i Flügger andelen, og du får som medlem 20% rabatt samtidig som OS får 5% i støtte hver gang du handler.
Velkommen til høstfest med premieutdeling fredag 28/9Velkommen til høstfest med premieutdeling fredag 28/92018-09-13T22:00:00ZInvitasjon Høstfesten 2018
Nå starter alle høstens aktiviteterNå starter alle høstens aktiviteter2018-08-16T22:00:00ZDa er sommeren på hell, og høstens kurs og aktiviteter starter opp igjen fra mandag 20. august.
Hjertelig velkommen til Sankthansaften på Lille Herbern !Hjertelig velkommen til Sankthansaften på Lille Herbern !2018-06-13T22:00:00ZTradisjonen tro har vi også i år Sankthansbål på Lille Herbern og tenner bålet som vanlig kl. 21.00 .
Gratulerer til årets klubbmestere!Gratulerer til årets klubbmestere!2018-06-12T22:00:00ZÅrets klubbmesterskap ble avholdt under Øyas dag den 2. juni i deilig sommervær!
Fortsatt ledige plasser på Sommerleiren i uke 27Fortsatt ledige plasser på Sommerleiren i uke 272018-06-11T22:00:00ZDet er fortsatt noen ledige plasser på foreningens Sommerleir i uke 27 fra 2.-6. juli
Øyas dag med klubbmesterskap 2. juni !Øyas dag med klubbmesterskap 2. juni !2018-05-27T22:00:00ZVelkommen til Øyas dag på Lille Herbern 2.juni 2018
Sesongåpningsfest!Sesongåpningsfest!2018-05-03T22:00:00ZVelkommen til hyggelig og uformell samling rundt en varm grill på marinaen lørdag 5.5!
Medlemsbevis er nå sendt ut pr mailMedlemsbevis er nå sendt ut pr mail2018-05-01T22:00:00ZOm du åpner den tilsendte mailen på din smart telefon og tar et skjermbilde av den vil du lett kunne fremvise dette når du skal med fergen, på restauranten eller handle hos en av våre samarbeidspartnere.