TirsdagsseilaseneTirsdagsseilasene
BjørvikasprintenBjørvikasprinten
KortbaneseilingKortbaneseiling

Regatta

Regatta er seilernes konkurransearena og her møtes alle seilere uansett alder​ til kappseiling. Det arrangeres alt fra ettermiddagsseilaser på hverdager i den lokale seilforening til lange over-natten seilaser som Færdersseilasen​ og Shetland Race​.

Du kan kappseile i alle typer båter og ideelt sett så skal det være seilerne om bord som avgjør om du vinner eller ei. I jolleklassene så er det de like båtene (entype) som konkurrerer mot hverandre, mens i havkappseiling med kjølbåter er det handikap-systemer som gjør at alle skal kunne konkurrere på like vilkår uansett båtstørrelse og type.

Regattaseiling er en veldig fin måte for interesserte å komme seg inn i seilsporten og ikke minst lære seg mer om seiling, båthåndtering, vind og vær og få mulighet til å oppleve naturen på en helt ny måte. Det er mange som seiler stor kjølbåt som ofte mangler mannskap eller som bare er interessert i å bringe flere mennesker inn i sporten.

Tracking på web

Live tracking av båter på foreningens regattaer

Foreningen har investert i trackingutstyr som benyttes på foreningens regattaer. Du kan følge båtene live under regatta her tirsdag og andre strørre regattaer.

Det er også mulig å gå inn i etterkant for å se på hva som skjedde. Alt er gratis tilgjengelig på internett og krever ikke innlogging. Du finner mer informasjon her

Protestskjema

​All regattaseiling er underlagt seilingsbestemmelser som er definert for hver regatta/regattaserie.

For å sikre kvalitet, sikkehet og forutsigbarhet utarbeides det alltid seilingsbestemmelser som igjen gjerne refereres seg til NSF sine Kappseilingsregler. Når reglene brytes er det egne rutiner for hvordan den som har brutt reglene kan fri seg fra straff og hvordan den som mener at noen har forbrutt seg mot skal agere.

Noen regattaer/regattaserier har egne regler for protestbehandling som er beskrevet i regattaens program. Dersom det ikke er beskrevet spesielle bestemmelser skal standard protestskjema benyttes. Skjemaet brukes også av enkelte forsikringsselskaper for å avklare skyld og andsvar.

Du kan laste ned standard protesbehandlingsskjema her

Nyheter

Velkommen til NM for IF-båter 25-27/8https://osloseilforening.klubb.nif.no/nyheter/Sider/Velkommen-til-NM-for-IF-b%C3%A5ter-.aspxVelkommen til NM for IF-båter 25-27/8
Bli med på seilkurs for voksne i Express høsten 2017https://www.sailracesystem.no/regatta?regatta=2783Bli med på seilkurs for voksne i Express høsten 2017
Værstasjon og webkamera på Lille Herbernhttps://embed.metnet.no/?dash=v3yz7xy35iVærstasjon og webkamera på Lille Herbern

Vannsportklubbhttps://osloseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=55Vannsportklubb2017-09-25T15:30:00Z2017-09-25T18:30:00ZLille Herbern, MarinaenVannsportklubben er for barn i foreningen mellom 6 og 12 år og er foreldredrevet, men har også to trenere fra foreningen. Mer info og påmelding her: https://www.sailracesystem.no/regatta?regatta=2512
OS styremøtehttps://osloseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=68OS styremøte2017-09-25T15:30:00Z2017-09-25T18:30:00Z
Voksenseilkurs https://osloseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=79Voksenseilkurs 2017-09-25T15:30:00Z2017-09-25T18:30:00ZLille HerbernOslo Seilforening gjentar suksessen med å holde seilkurs for voksne i Express! Dette kurset er et kurs for deg som: - Ønsker å lære å seile - Ønsker å bli så god og trygg på regler at du kan starte i regatta på egenhånd etter endt kurs Info og påmelding her: https://www.sailracesystem.no/regatta?regatta=2783

Alle nyheter

Velkommen til høstfest med premieutdeling fredag 29. septemberVelkommen til høstfest med premieutdeling fredag 29. september2017-09-03T22:00:00ZOgså i år blir det tradisjonell høstfest på kroa på Lille Herbern med premieutdelig, flaggseremoni, kongens skål, korsang, middag og dansemoro !
Bronse til Oslo Seilforening i NM Snipe Master!Bronse til Oslo Seilforening i NM Snipe Master!2017-08-22T22:00:00ZAnne-Line Sundal og Geir Victor Svendsen klart ikke å forsvare fjorårets seier i Snipe Master klasse, men seilte inn til bronse som var helt «innafor»..
Velkommen til NM for IF-båter 25-27/8 - 2017Velkommen til NM for IF-båter 25-27/8 - 20172017-08-16T22:00:00ZVi ønsker velkommen til NM for IF båter hos Oslo Seilforening helgen 25 - 27 august 2017
Seilingens dag 19. august avlystSeilingens dag 19. august avlyst2017-08-13T22:00:00ZSeilingens dag 19/8 er dessverre avlyst.
OS Sekretariat er sommerlukket fra 14/7 til 7/8OS Sekretariat er sommerlukket fra 14/7 til 7/82017-07-12T22:00:00ZSekretariatet er sommerlukket 14/7 - 7/8
Sankthans på Lille HerbernSankthans på Lille Herbern2017-06-21T22:00:00ZVelkommen til Sankthans feiring på Lille Herbern med tenning av bålet kl. 21.00
Velkommen til Øyas dag med klubbmesterskap 17/6-2017Velkommen til Øyas dag med klubbmesterskap 17/6-20172017-06-01T22:00:00ZVi vil med dette ønske alle hjertelig velkommen til øyas dag 2017 Det blir som tidligere år en dag fylt av masse aktiviteter for store og små.
Velkommen til dugnad i helgenVelkommen til dugnad i helgen2017-04-27T22:00:00Z​Oslo Seilforening har en god tradisjon med dugnad, og avholder foreningens vårdugnad den siste helgen i april hvert år. I år er dette denne helgen, 29-30 april, vi holder på fra kl. 10:00 til 16:00 begge dager.
Velkommen til sesongåpningsfest søndag 30.april.Velkommen til sesongåpningsfest søndag 30.april.2017-04-20T22:00:00ZSesongåpningsfesten er dagen før årets første regatta som er Bjørvikasprinten. I år blir det litt spesielt, da det er dugnadens siste dag.
Da er vannet skrudd på og toalettanlegget åpnetDa er vannet skrudd på og toalettanlegget åpnet2017-03-23T23:00:00ZDa har vi fått koblet til nye vann og avløpskabler samt ny avløpspumpe, og nå skrudd på vann på toalettanlegget samt kranen ved A-brygga.
Nye Bryggekasser skal erstatte alle tidligere kasserNye Bryggekasser skal erstatte alle tidligere kasser2017-03-23T23:00:00ZStyret har vedtatt å fjerne alle tidligere bryggekasser og tilby nye enhetlige kasser til de som ønsker dette.
Velkommen til medlemskveld 16. marsVelkommen til medlemskveld 16. mars2017-03-12T23:00:00ZNå som skisesongen er snart over og båtsesong snart begynner, inviterer vi og vår samarbeidspartner, Best Marin Oslo, til en hyggelig medlemskveld.
Hederstegn og æresmedlemskapHederstegn og æresmedlemskap2017-03-07T23:00:00ZTILDELING AV HEDERSTEGN OG ÆRESMEDLEMSKAP
Årsmøtet flyttet til Huk Aveny 1Årsmøtet flyttet til Huk Aveny 12017-02-27T23:00:00Z​Det har dessverre kommet inn en dobbeltbooking, så Oslo Seilforenings 131. Årsmøte må flyttes til KNS, Huk Aveny 1, A-salen (hvor vi har vært de siste årene)
Gratulerer med 80 års dagen Kong Harald VGratulerer med 80 års dagen Kong Harald V2017-02-20T23:00:00ZVår kjære konge og æresmedlem fyller i dag 80 år! Vi gratulerer!!