Seilkurs for voksne

Seilkurs for voksne i ExpressSeilkurs for voksne i Express

Nyttig informasjon

Oslo Seilforening gjentar suksessen med å holde seilkurs for voksne i Express! Dette kurset er et kurs for deg som:

- Ønsker å starte med seiling eller for deg som har seilt litt, men vil lære mer

- Ønsker å bli så god og trygg på regler at du kan starte i regatta på egenhånd etter endt kurs

Kurset vil bli holdt i landets største kjølbåtklasse Express. . Kurset  holdes i 3 av foreningens expresser og har 12 plasser. Om man ønsker å melde seg på kurset alene eller som vennegjeng er man hjertelig velkommen til begge deler. Det kreves ingen forkunnskaper i kurset. I hver båt vil det være en fast trener som har ansvar for coaching og utviklingen til teamet.

Dagens situasjon for seilkurs er at de er dyre, intensive og man lærer kun overfladisk seiling på en helg. Det er heller ikke mulig å gå på seiltrening ukentlig om man ikke er under 18 år. Man rekker verken å bli trygg eller flink og man får jo sjeldent seilt aktivt i ettertid. I dette kurset endrer vi fullstendig på dette.

Mål med kurset:

Man skal etter endt kurs mestre alle posisjoner om bord i en Express: Rormann, storseil og trim, luke og fokk, fordekk og taktikk. Hovedfokuset er å lære å seile.

Vi skal lære vikepliktsregler, boathandling, startprosedyrer og bli trygge på å kunne seile en regatta på egenhånd.

Her er opplegget:

- Mandager:     6, 13, 20,og 27 mai, 3 og 17 juni.

- 3 timer 17:30 - 20:30

- 6 kvelder (10.06 pinse utgår)

- 12 plasser, 3 Expresser pr. kveld

- 3 trenere

- LITT forkunnskaper ønskelig.

For å kunne delta på kurset må man være medlem i foreningen.(Kr. 1.260,-)

Man slipper innmeldingsgebyr Kr. 500,- ved deltakelse på kurset.

Pris: 3100 kr

Vi gleder oss til en fantastisk morsom vårsesong med dere!

Påmelding til kurs våren 2019 finner dere her.

Nyheter

Medlemskveld med KNS hos CT marinehttps://osloseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=151Medlemskveld med KNS hos CT marine2019-01-23T17:00:00Z2019-01-23T19:00:00ZKurs om strøm, ladere, sikkerhetsutstyr, AIS, VHF etc.
Årsmøte Oslo Seilforening hos KNS, Ulabrand Seilsportsenterhttps://osloseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=152Årsmøte Oslo Seilforening hos KNS, Ulabrand Seilsportsenter2019-03-13T18:00:00Z2019-03-13T20:00:00ZUlabrand Seilsportsenter
NSF seiltinghttps://osloseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=153NSF seilting2019-03-16T00:00:00Z2019-03-17T23:59:00Z

Alle nyheter

Bli med på kurs og temakvelder sammen med KNS i vinterBli med på kurs og temakvelder sammen med KNS i vinter2019-01-07T23:00:00ZI vinter kan vi i samarbeid med KNS invitere til en hel rekke kurs og temakvelder.
GOD JUL !GOD JUL !2018-12-20T23:00:00ZGod jul og godt nytt år!
I dag er det Dags dag!I dag er det Dags dag!2018-12-13T23:00:00ZVi gratulerer Oslo Seilforenings styreformann Dag Andersen med 50 års dagen i dag 14/12-2018
Nå får du 20% rabatt på Flügger maling og utstyr som medlem i Oslo SeilforeningNå får du 20% rabatt på Flügger maling og utstyr som medlem i Oslo Seilforening2018-11-05T23:00:00ZOslo Seilforening har nå blitt med i Flügger andelen, og du får som medlem 20% rabatt samtidig som OS får 5% i støtte hver gang du handler.
Velkommen til høstfest med premieutdeling fredag 28/9Velkommen til høstfest med premieutdeling fredag 28/92018-09-13T22:00:00ZInvitasjon Høstfesten 2018
Nå starter alle høstens aktiviteterNå starter alle høstens aktiviteter2018-08-16T22:00:00ZDa er sommeren på hell, og høstens kurs og aktiviteter starter opp igjen fra mandag 20. august.
Hjertelig velkommen til Sankthansaften på Lille Herbern !Hjertelig velkommen til Sankthansaften på Lille Herbern !2018-06-13T22:00:00ZTradisjonen tro har vi også i år Sankthansbål på Lille Herbern og tenner bålet som vanlig kl. 21.00 .
Gratulerer til årets klubbmestere!Gratulerer til årets klubbmestere!2018-06-12T22:00:00ZÅrets klubbmesterskap ble avholdt under Øyas dag den 2. juni i deilig sommervær!
Fortsatt ledige plasser på Sommerleiren i uke 27Fortsatt ledige plasser på Sommerleiren i uke 272018-06-11T22:00:00ZDet er fortsatt noen ledige plasser på foreningens Sommerleir i uke 27 fra 2.-6. juli
Øyas dag med klubbmesterskap 2. juni !Øyas dag med klubbmesterskap 2. juni !2018-05-27T22:00:00ZVelkommen til Øyas dag på Lille Herbern 2.juni 2018
Sesongåpningsfest!Sesongåpningsfest!2018-05-03T22:00:00ZVelkommen til hyggelig og uformell samling rundt en varm grill på marinaen lørdag 5.5!
Medlemsbevis er nå sendt ut pr mailMedlemsbevis er nå sendt ut pr mail2018-05-01T22:00:00ZOm du åpner den tilsendte mailen på din smart telefon og tar et skjermbilde av den vil du lett kunne fremvise dette når du skal med fergen, på restauranten eller handle hos en av våre samarbeidspartnere.
Velkommen til dugnad i helgenVelkommen til dugnad i helgen2018-04-23T22:00:00ZOslo Seilforening har en god tradisjon med dugnad, og avholder foreningens vårdugnad den siste helgen i april hvert år. I år er dette denne helgen, 28-29 april, vi holder på fra kl. 10:00 til 16:00 begge dager, med etterfølgende dugnadsmiddag!
Medlemskort vil bli tilsendt pr mailMedlemskort vil bli tilsendt pr mail2018-04-17T22:00:00ZPå tross av bekreftelser fra NIF på forhånd lar det seg dessverre ikke løse å vise foreningens medlemskort i "Min Idrett" appen.