Informasjon

Vannsportklubben er foreningens tilbud til de yngste medlemmene. På vannsportklubben vil barna lære om seiling og båtliv, de vil få prøve seg ombord i en-manns og to-manns joller. Tilbudet er et såkalt lavterskel tilbud. Her skal det være enkelt å komme, være med, finne venner og ha det moro. Kostnadene for å ta del i tilbudet er svært lave og det kreves ikke annet enn at man har egen flytevest.

Foreldrene har her en sentral rolle og det forventes at alle som deltar også har med seg en voksen som sørger for trygghet, hjelp og støtte. Det er ikke noe krav om at foreldrene skal kunne noe om seiling, det har foreningen egne resurser til å bistå med.

Typiske aktiviteter som foregår på vannsportklubben er:

Seiling med foreningens Optimist, RS Feva og RS Quest joller.

Vannlek

Vannski og rumperister

Fremmøte ferdig skiftet på Lille Herbern hver kursdag kl 17.30 (felles grilling for alle med egen grillmat fra kl. 17.00) avslutning ca kl 20.30

Påmelding vannsportklubb høsten 2017 her

Vannsportklubben er for barn fra 6 - 12 år (mandager)

Målet for vannsportklubben er at barna skal lære seg å trives i og med vannet, lære litt om seiling og annen vannsport, og sikkerhet i forhold til båter og vann.

Klubben disponerer seilforeningens RS Feva, Optimistjoller, følgebåter, vannski og rumperister, og vi holder til på foreningens marinabygg hvor vi også steker vafler, griller pølser, drikker saft og kaffe, eller tørker oss og får igjen varmen etter kalde bad.

For å være med i Vannsportklubben må man være medlem i foreningen, og betale en semesteravgift på kr. 1000,- pr. år

På våren starter vi opp mandag 8.mai og holder på til 19.juni

På høsten starter vi mandag 21. august og holder på til 25. september